Mezzo-campagne ‘Mantelzorg in de breedte’

Voor Mezzo, de landelijke vereniging voor iedereen die zorgt voor een naaste, hebben we een campagne mogen ontwikkelen rondom het door onszelf uitgevoerde onderzoek ‘Hoe effectief is mantelzorgondersteuning?’ Het resultaat mag er wezen. Een onderzoeksrapport, een magazine en een film; drie communicatie-uitingen die elkaar versterken!

Bij het onderzoek stond de vraag centraal: hoe effectief is mantelzorgondersteuning? Daarnaast: wat zijn succes- en faalfactoren van effectieve mantelzorgondersteuning en welke aanbevelingen kunnen we gemeenten en ondersteuningsorganisaties doen?

Bijna 1.300 respondenten
Aan het onderzoek deden acht organisaties mee. Zij hebben in totaal 5.300 mantelzorgers een digitale vragenlijst toegestuurd, die uiteindelijk door 1.273 respondenten ook daadwerkelijk is ingevuld. Op basis van de resultaten hebben we veertien landelijke experts gekozen met wie we de resultaten hebben geduid. Een aantal van deze gesprekken is in artikelvorm verschenen in het magazine ‘Mantelzorg in de breedte’, waarin verder de belangrijkste onderzoeksresultaten staan en inspirerende voorbeelden uit het land over hoe je met bepaalde vraagstukken kunt omgaan. Denk daarbij aan: hoe bereiken we jonge mantelzorgers, hoe gaan we met de combinatie mantelzorg en werk om, welke attitude helpt hulpverleners bij het bieden van de meest effectieve ondersteuning en hoe kunnen gemeenten het maatwerk, dat mantelzorgondersteuning per definitie is, vormgeven?

You Might Also Like

No Comments

    Leave a Reply

    Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.